tirsdag 30. mars 2010

Visdomsord/dikt

Vel verd å tenke på.

Om jeg fikk leve livet om igjen
Om jeg fikk leve livet om igjen
Jeg ville våge å gjøre flere feil neste gang
Jeg ville slappe av og ta det rolig
Jeg ville være mer gal enn jeg har vært i dette livet
Jeg ville ta færre saker på alvor

Jeg ville bestige flere fjell og svømme i flere elver
Jeg ville spise mer is og mindre potet
Jeg ville kanskje ha flere virkelige problemer,
men færre innbilte
For jeg er en av dem som lever fornuftig og
klokt time etter time,
dag etter dag
Visst har jeg hatt mine øyeblikk, men om jeg
fikk leve om igjen,
ville jeg ha flere
Jeg ville faktisk forsøke å ha bare nye
øyeblikk, det ene etter det andre,
i stedet for å planlegge så mange år i forveien,
hver dag
Jeg er ett av de mennesker som aldri drar noe
sted uten å ta med termometer, varmeflaske,
regnfrakk og fallskjerm
Om jeg fikk leve livet om igjen, vil jeg reise
med mindre bagasje

Jeg ville begynne å gå barfot tidligere om
våren og fortsette til sent på høsten
Jeg ville danse mer
Jeg ville kjøre mer karusell
Jeg ville plukke mer blomster
- Nadine Stair på sitt dødsleie - 85 år

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar